torsdag 12 december 2013

Stora stormar

Är det bara jag som tycker det är jätteobehagligt med alla stormar som stormar?
Det är bara stilla en kort tid så drar de igång igen... Kraftiga, med höga varningar från SMHI.
Inte blir min stormrädsla mindre av att jag för några år sedan låg under ett bord, under en ilsken tromb som kastade stora tallar på oss.

Jag behöver kläder och igår försökte jag göra en "Linda", dvs roffa åt mig kläder i ett hafs och gå till kassan. En vinterjacka, en kavaj och en tröja. Idag åkte allting tillbaka och det kändes bra.

Vi måste låta handeln falla och handla second hand.
Lämna bilen hemma om vi kan.
Klicka på länken Föräldravrålet här nere, eller klicka här och skriv på.

Det blir inget X-box till Tian i julklapp.
Jag har i stället beställt henne en motvikt, vilket också kändes bra.

Nä nu måste jag tänka på något annat enklare och mindre.
Tex små små kakor med glasyr på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar