måndag 23 december 2013

Knäck & Peter


Och så kom den här dagen då jag bestämt mig för att ta itu med julen.
Jag ska bara jobba först.

Sen ska jag åka förbi staden och köpa en julrelaterad grej. Och om Lulebo lagat motorvärmarstolpesknappen så ska jag använda bilen för att åka och handla en massa julrelaterad kost och julrelaterade gosaker. Sedan ska jag och älskade Tian stå och feja i köket med varsitt förkläde.. laga knäck och rulla köttbullar med Peter Jöback i bakgrunden. Laga röbetssallad precis som de gjorde i Gokväll.

Varför har jag sådant behov att försköna de här stunderna som komma skall?
Det kommer inte att bli som jag tänkt mig och jag äger inte ens ett förkläde.

Det får bli hur det vill med den här julefriden. Barnens julklappar ligger under granen och vi ska bara vara och kanske fokusera på högst två saker. Tex på att laga knäck utan förkläde och så på Peter. De två sakerna kommer jag att lägga all fokus på.
Eller kanske räcker det med att fokusera på Peter? Och Peter är ju vuxen och sköter sig själv så egentligen behöver jag inte fokusera på någonting alls. Förutom på att äta.

Jag tänker i alla fall inte stressa för jag har egentligen andra saker att tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar