fredag 27 december 2013

Blandade tankar i regnet


Saknar att bli bländad av solen. 


Saknar den spanska hettan. 


Saknar den rofyllda hästtillvaron. 


Men jag ska inte klaga. 
Jag har världens finaste flicka och hon har ikväll fått tillbaka sitt rum. (Jag fick en urusel ide om ett rumsbyte, att hon skulle få halva vardagsrummet). Jättedåligt blev det. Jag har nu flyttat tillbaka till min gamla sov -och kärlekshörna. Allt känns tryggt och bekant. 

Tågbiljetten till Stockholm är bokad och hotellet är klart. Hotellet har gym och fri tillgång till bastu. 

Jag har till och med ordnat en nyårsklänning och har en nyårsplan. 

Och ridplaner.  

Men detta blir en lugn helg..  Imorgon ska Tian få shoppa upp presentkorten hon fick i julklapp, som "bränner i fickan" på henne. 

Och jag har minsann kyckling i marinad, glass i frysen och TV play. 

Det flyter på i pissregnet. 
Trevlig helg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar