söndag 22 december 2013

Inspirerad av en galen man på Barnkanalen


Bröli må vara galen och ha galna ideer och han må misslyckas med dem alla. Men även om hans tålamod är lika med noll så är han ialla fall villig att förändras. Och han har ett driv och en viljestyrka som måste beundras! Jag älskar de som är villiga att förbättra sig själva. Och visst är det väl historiskt sett de "galna människorna" som fört mänskligheten framåt och inte de döda fiskarna som simmar med strömmen? 

Kvällens avsnitt av Pappas pengar hade ett bra budskap. Ett köpingenting-år har blivit något som fler och fler anammar och jag tror banne mig att det ska bli mitt nyårslöfte. Jag har köpt nog för minst ett år framåt och nästa år kommer ev. att innebära en del livsförändringar för mig och då måste jag hålla i pengarna. 

Medicin, mat, (snus) och hygienartiklar. 
Nödvändiga barngrejer. Thats it. 

Att prova är att lyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar