fredag 1 november 2013

P testar

Restaurang/Butik:
Ni vet den vid vattnet med namn som för tankarna

till bukrelaterade saker där man bor

Inredning:
Fin. Trångt. 

Service:
Väldigt god.
Mat:
God.

Jag hade skyhöga förväntningar på denna undervärld av delikatesser. Efter lunchen  flangerade jag runt i butiken, men hur mycket jag än letade så hittade jag inget spännande alls. Bara hundratals oidentifierbara burkar med häftiga texter på. En överdos av "cool" föda. Enklast är nog att beställa hem en sån där Färdiguttänkt Lyx-Trevligkvälls-påse eller vad de kallar den. Så behöver man inte förstå texten på burkarna så mycket.

Det som verkligen imponerade på mig var mini-wienerbröden för 18 kr/styck, fast jag var för mätt för att köpa ett. Jag hade kunnat tänka mig att köpa hem en flaska olivolja om jag hade hittat en, men jag "såg nog inte träden för all skog".

Utöver det kan jag tillägga att jag kände mig smårånad när jag gick därifrån. Lunchen som skulle kosta 129 kr slutade på 185. De tog 25 kr för vattnet som STOD PÅ BORDET när vi kom och det vanliga JOUKSENGI-KOKEKAFFET kostade 30 kr. Men jag tyckte de sa att kaffebönorna inte var vilka bönor som helst. De var säkert inte bara ekologiska utan även hyperexklusiva handplockade från Madagaskar, så det förklarar nog saken.

Vad vet jag som kommer från landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar