fredag 29 november 2013

Jag kanske inte hatar julen längre

Julen känns hanterbar i år. Jag vet inte vad som har hänt med mitt julehat? Det känns lite tomt utan det för vad ska jag nu vara arg på om jag inte får vara arg på tomten?

Fast egentligen är det ju inte Tomten jag är arg på. Tomten är oskyldig. Jag är bara förstörd av mina barndomsjular, (förutom de som vi firade i Jouksengi och tog sparken till kyrkan och var typ 100 kusiner). För många skillsmässobarn är nog julen ett helvete med splittrade skuldkänslor som förstör förväntningarna. Det finns ingen hejd alls på hur många man ska göra lyckliga den dagen.

Och sen hatar jag ju fortfarande konsumtionshetsen, Årets julklapp, iphones till barn och "hårda paket-tvånget" från Elgiganten som alla ska ha, så nog har jag att hata.

Men förutom det så hatar jag inte julen längre. Att julpynta är kul. Äta är också kul och jag köper julklappar endast till barn, vilket blir till två, och sen morgonen därpå är allt över. Äta och le är min metod.

Lätt som en plätt.

1 kommentar:

  1. Very informative and impressive post you have written, this is quite interesting and i have went through it completely, an upgraded information is shared, keep sharing such valuable information. Handgjorda Träinredning och pennhållare

    SvaraRadera