torsdag 28 november 2013

Mammor vilar inte


Mammor är en ras som sällan tillåts "nicka till" i soffan om det inte är natt.

Mammor brukar inte efter middan säga:
- VHArgghgh (grymtande ljud) nä hörrni gott folk nu går jag upp och vilar en stund på maten! 

OM en mamma skulle råka somna nånstans trots att hon inte får, så är det okej för resten av familjen att väcka henne för att tex fråga var saxen är. 

När jag tänker efter så finns det sovande pappor överallt. Pappor slumrar till när man minst anar det, och då viskas det minsann till höger och vänster: 
- Shhhhhh.....!!! låt pappa sova han är trött. 

Jag är också trött. Och eftersom barnet sover och ingen pappa syns till här, så tänker jag ligga och okynnesvila och bara stirra på Shrek i blomman en stund INNAN jag går och lägger mig. 

1 kommentar:

  1. Very significant Information for us, I have think the representation of this Information is actually superb one. This is my first visit to your site. Biologisk trä och palmblad bricka

    SvaraRadera