måndag 18 november 2013

Falska brandlarm

Brandlarmet går. Igen! Men det är nog för att byggjobbarna håller på att bygga om här och det kanske dammar upp partiklar som når brandvarnaren.
Således är det säkert ett så kallat falskt larm.

Det falska larmet fortsätter att skrika men ingen bryr sig riktigt och inte jag.
Vilket irriterande ljud.

Om det brinner... hur var det nu.... RÄDDA SPRING LARMA SLÄCK, det gör säkert någon annan, om det nu brinner, vilket det aldrig gör.
Det falska larmet låter mindre högt i mitt rum så jag låter dörren vara stängd.

Det fortsätter att tjuta jättehögt därute, men jag måste bara skriva färdigt och avsluta. Sen lyfter jag upp handväskan och släpar mig ut lite grand.
Sticker ut huvvet och väntar. Väntar på att få bekräftat att det är ett falskt larm.

Den dagen det verkligen brinner här kommer brandmännen att hitta hundratals människor fastbrända vid sina datorer.
Personer som minsann plikttroget gjort färdigt det som de höll på med innan de hade tid att brinna inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar