onsdag 13 november 2013

Kulturfyllt & logiskt

"Livet ter sig mer logiskt
när man har barnvecka",
var det någon som sa.

Så är det. Min telefon är åter fylld med figurer som pratar och bajsar på sig.
Precis som det ska vara.
Igår fick jag agera både engelska -och musiklärare.
Vi tränade glosor och övade sång till Luciakören, fick veta att de ska sjunga Hallelujah!!
- Hold that pose! sa jag och hämtade gitarren. Capo 4.
Vackert så jag dog. Vattenfast mascara varning.

Startade den här dagen med en promenad till stan, mot poesistund på Krenova med Mattias Alkberg, till hotellfrukost och tända ljus.
Också vackert.

Sen ska flickan få dansa Jazzdans. Jag agera halvdan mattepedagog, förespråka liggande stolen om jag minns den, 
vilket jag inte gör men vi kommer att lösa alla tal ändå och sen kan helgen börja.

Allt är som det ska vara.
Logiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar