torsdag 23 januari 2014

The weddingsinger preparation


När man fått uppdraget att sjunga på ett bröllop måste man ta det på största allvar 
Man vill ju inte skämma ut sig på deras viktigaste dag i livet. Väsentligt är ju att lära sig låten och jag brukar ta hjälp av all teknik jag har! The look of love är jättefin, men jag kunde den inte och den går mycket upp och ner i melodin hela tiden.

Tänkte dela med mig av min lilla repstund trots att jag har krasslig röst och är precis i början av inlärningen... Jag har dessutom för långa naglar för att spela gitarr så jag har hittat ett annat sätt, som även gör att jag kan fokusera bara på sången.
(I kyrkan blir det ändå pianisten som får sköta musiken:)

Har du en låt du behöver lära dig snabbt?
Du behöver:

1. Kaffe
2. Vattenflaska
3. Mobiltelefon med inspelningsfunktion
4. Youtube (instrumental version av låten)
5. Ett extra webfönster öppet med texten.

Lyssna inte för mycket på originalet. Sjung den bara om och om igen..
spela in den med telefonen för att det ska kännas mer proffessionellt och så att du kan lyssna i efterhand. 

Här är ett utkast:


1 kommentar:

  1. Så vackert! De kommer att bli hänförda på bröllopet:)

    SvaraRadera