måndag 6 januari 2014

Några insikter efter morgonkaffet


Oftast behövs det en man för byggprojekt och andra krångliga praktiska åttaganden, det är jag villig att erkänna. Jag får panik av tanken på att exempelvis åka och fixa en specifik sladd eller en bräda i en speciell storlek. Att fixa speciella sladdar och brädor är något som män gör utan att blinka. 

Men det behövs inte alltid en man. 
Igår kväll slängde jag ihop överdelen till Tians skrivbord bara sådär, utan att blinka så ofta. Och jag är kvinna och då blir jag så stolt över mig själv.

Sen överlåter jag gärna plexiglasmätning och blandade sänghämtningar och back med släp till hanen. 


Andra insikter
Morgonkaffekoppen kan aldrig bli för stor. Ta inga beslut, svara inte på sms/samtal innan morgonkaffet. 

Badhus borde ha öppet! Om inte annars men i alla fall på röda dagar.

Godmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar