fredag 24 januari 2014

Dilemmat: Måste den som vill vara fin lida pin?

Jag kan inte spela gitarr längre! Det är det nyupptäckta priset för att ha snygga franska naglarJag vet inte om jag ska slita av dem eller skaffa en tvärflöjt istället.
Det lutar åt det första..  även om jag gillar hur naglarna ser ut, så hatar jag hur de känns.
(Jag kan inte heller öppna en colaburk på ett värdigt sätt).

Men kanske kan man gå en medelväg här? Det går ju utmärkt att spela gitarr med höger hand eftersom naglarna då blir som 5 plektrum... så ett annat alternativ är att bara slita bort naglarna på vänster hand, så att jag kan ta ackorden. 
Då skulle jag nog spela gitarr som en Gud!

Fast det skulle ju se konstigt ut... Som de där personerna vi såg i Västindien som hade en enda lång lillfingernagel, och vi hörde att den var ett praktiskt redskap för att snorta kokain. Jag vill inte bli tagen som en kokain-snortare! 

Och så de där skorna jag "råkade" vinna på Tradera. Så himla fina men så förädiska.
Jag är ganska säker på att något hemskt kommer att hända när jag har dem på mig.

Slutsats; Ja, den som vill vara fin måste lida pin.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar