onsdag 8 januari 2014

Nöje & Nytta


Inte är jag så rask på tangenterna nu inte. Hur ska det här gå? Hur ska jag kunna klä på mig något annat än långkalsonger? Hålla i ett par tyglar? Rama in affischer?

Men jag har snygga franska naglar i alla fall och det är kul att göra något nytt. Nöjd. Att gå på skönhetssalong är så otroligt lyxigt och jag tycker alla borde gå oftare! Då jag har köpstopp 2014 tänker jag investera desto mer på min kropp. Fransk manikyr var ett gediget hantverk som tog evigheter. Skönt. Och skönt att manikyristen knappt sade ett ord på en timme. Jag hatar behandlare som inleder med fraser som - Och vad jobbar du med då? utan att invänta ett prat-okej från kunden!



Igår kväll hängde vi på sushirestaurang och levde som att det inte fanns någon morgondag.
Mitt i natten kom bomben. Jag insåg att jag åker till Stockholm om bara några dagar och jag var tvungen att kliva upp i täcke och skriva min första checklista. Jag arbetar bäst under press och först nu lägger jag på mitt kol. Fixar allt i sista minuten som vanligt, det funkar bäst för mig.

Om jag ska vara riktigt ärlig så vet jag inte exakt vilken dag tåget går och absolut inte vilken tid. Men mina tavlor och produkter har jag rätt bra koll på.
Och på naglarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar