fredag 2 december 2011

Vem vill sova med en sån här?



Ungefär så här stor är vår julgran.Jag frågade barnet om vi inte skulle köpa en liten vit gran i år.Barn vill inte ha förändringar. Det vill jag.


När jag hämtade granen "glömde" jag den mittersta delen så att den i alla fall skulle bli lite lägre.
- Det här blir väl bra va? Den såg inte klok ut. Tjock nertill och en liten topp högst upp.
Barnet börjar gråta, tar nycklarna och hämtar resten av fanskapet och säger;- Det är barnens jul så jag bestämmer.
Jag vägrar sova med den tänker jag. Det räcker att mitt rum är allrum, sminkrum, kärlekshörna, sovrum, datarum och musikstudio.


Så när hon är tillbaka har jag flyttat alltihop till köket.- Här kommer den att stå fint va!

Det hela slutar med att grandelarna ligger slängda i ett hörn ovanpå varandra.- Gumman vi julpyntar en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar