torsdag 22 december 2011

Etá gele me trèsked iveboá!

Jag har egentligen bara varit en snabbsväng i Frankrike, men försöker nu skapa lite fransk stämning hemma mitt i allt. Det går sisådär. Jag har möblerat om totalt och skruvat ner och isär, och resultatet ser just nu lite upp och ner ut. Målet är åtminstone en fransk liten hörna där jag kan sitta och stirra, precis som fransmännen gör. 

Den helsvenska fåtöljen är på plats, och det lite indiska bordet. Igår åkte den berömda ekbetsen fram, (den som jag fick i ögat en gång,, spolades på Jouren och fick ha ögonbindel ett dygn).

Ovan: Typ som på bilden men ändå inte.
Betsade den svenska, men numera franska hyllan där jag planerar att ha det externa ljudkortet + att jag helt sonika byggde en mellanfransk mikrofonförvaring av en dyr gammal helitaliensk vinlåda.

Etá gele me trèsked iveboá!(Betyder: Äta gele med trädsked i vedbodan.)

1 kommentar: