torsdag 22 december 2011

Data-Prassel-Gubben

Det är som mysigt när data-prassel-gubben kommer till kontoret. Som idag tex, levererade han en ny stor skärm till mig. Och som alltid, diskuterar vi uteslutande teknikprylar, och jag vet nu skillnaden mellan plasma & LCD. Varje gång frågar han mig om jag köpt en platt-TV än. Han uppdaterar mig om det nya Mediamarkt och att jag minsann missat Experts utförsäljning, samtidigt som han prasslar med paket, kopplar kablar och pratar upplösningar. Man kan inte ha det bättre på jobbet.

Han håller mig ajour med allt jag behöver veta om den senaste tekniken.
Man kan säga att han är min egen Farbror Barbro.
Han går igång som en travfråga till till Bosse Lundkvist på 24 Norrbotten.

Hoppas att jag en vacker dag kan svara ja på TV-frågan, då blir han nog stolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar