torsdag 29 december 2011

Ekonomiskt tänkande

Shit vad jag tjänade pengar
Jag köpte bara det jag verkligen behövde på hästprylrean, dvs ett par ridskor då mina är trasiga. Den bruna hjälmen jag spanat in köpte jag inte för den var för liten... bara där tjänade jag in 400 spänn. Köpte inte Pikeurtröjan, Cavallojackan eller Charles Owen-hjälmen.

Med andra ord har jag sammanlagt tjänat in tusen och åter tusentals kronor.

De pengar jag tjänat in kan jag nu med gott samvete använda på en Charles Owen-hjälm, en diskmaskin och ett par skidor, och ändå kommer jag att ligga plus minus noll.


Igår diskade jag undan revolverdisken... från julen! och drömde om denna gula diskmaskin. Eller kanske köper jag en röd?. Eller en svart? Eller en av varje färg? Vad tycker ni?

Jag vet att det låter torrt men man måste faktiskt tänka ekonomiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar