onsdag 21 december 2011

Happy armageddon

Vi fick se en en tecknad informationsfilm om vad som kommer att hända med Stockholm imorgon den 13 december. På ett pedagogiskt och barnsligt sätt visar man hur alla husen rasar samman och träden slits upp från rötterna, och de tecknade människofigurer säger förvånat bara typ; MEN OJDÅ. Från månen i en rymdraket filmas vad som kommer att hända hela Jorden den 13 december. Armageddon. Alla runt omkring mig tar det hela med ro. Den 13 december går jorden under men ingen bryr sig utom jag.

Visst är det en dröm.... visst är det en dröm... tänker jag när jag vaknar men då ser jag den fina nya fåtöljen och den fine brevid mig. Men de kalla kårarna finns kvar.

Sen ramlar jag vid bilen och tar emot mig med vänster hand, som är misstänkt stukad.

Jämna plågor.

T07-P Kontusion på mig själv och jag skyller allt på julhalkan och tar en Ipren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar