tisdag 8 december 2015

Vad som gav mig gåshud i bilen

Det är bevisat, jag hänger inte med i världen. Jag lever i en bubbla. Under en barnledig biltur till Ica hann jag få gåshud två gånger. Jag hade alltså radion på.

Den första anledningen till rysningar var Adeles låt Hello. Herregud varför har ingen spelat den för mig, så himla bra och den tjejen sjunger skjortan av vem som helst. Och vilken tung produktion! Gåshud.

Den andra rysningen var av av obehag. Dels fick jag höra att Donald Trump vill bli president!? Den värsta rysningen fick jag av hans uttalande om muslimer i USA. Om den mannen blir president hoppas jag att rymdvarelser kommer och hämtar oss. Mardrömstanke. Och jag som ändå gillat Donald förut. Jag såg honom som en harmlös och skrattretande seriefigur. Nu ser jag honom som ett hot mot mänskligheten.

Jag vet inte om det är värt att åka iväg till Ica med radion på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar