torsdag 3 december 2015

Plötsligt händer det

Sömnbrist gör inte underverk med tålamodet. Man blir en hagga. Ni som varit föräldralediga vet känslan,,, Den kritiska tidpunkten, när det bara är några minuter kvar tills den andre kommer hem från jobbet och man tror att dör om man inte får avlastning på stört. Tio timmars upprepning av samma ord, samma bus, stoj, gnäll, matningar och klättra på mamma och dra mamma i håret så är det inte konstigt man vill bryta av och ta rast.

Den kritiska tidpunkten. Jag höll på att somna vid köksbordet. Jag får inte somna! Jag höll gossen vid liv. Dvs jag höll koll på honom med ett öga så att han inte skadade sig. En metod man kan ta till när man inte orkar leka mer, i krislägen.

Jag blev avbruten. Precis när ögonlocken var som tyngst, ja då kommer mannen hem och ger mig en bukett blommor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar