tisdag 15 december 2015

Jag äter ganska mycket medicin

Ibland frestas man att äta godis, choklad och fika - inför barnet, för man har ingenstans att fly undan. Att vara med små barn tar verkligen energi och kan ge plötsligt blodsockerfall. Kanske har man inte sovit mer än 3 timmar och behöver en kick. Kroppen skriker efter ett rus! Om man ändå inte får sova får man väl se till att bli pigg! En arracksboll och en stor kopp kaffe... 

Problemet är bara att barnet blir nyfiken och vill smaka. Därför har jag börjat kalla choklad och andra gosaker för "mammas medicin". Det bara flög ur mig. Kanske inte en så smart lösning, men samtidigt är det inte så långt ifrån sanningen. Socker kan i vissa situationer vara skillnad mellan liv och död.

Jag får rätta till det här lilla missförståndet när gossen blivit större. Och när jag börjar få sova om nätterna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar