fredag 11 december 2015

Luciauppdatering

En vacker morgon. När hon sjöng en vers från Hallelujah så dog jag lite. På ett bra sätt.

Förutom det så har jag tandvärk. Kanske inte konstigt efter mitt ingrepp i onsdags. Det gick bra så länge jag levde på avocado, Gainomax, barnmat och bananer. Hungern drev mig till slut att hetsäta köttfärssås och spagetti och sen dess är det kört. Tillbaka till passerad kost + maxdos Ipren.

Jag vill skylla på hela tandkåren. Varför står det inte på informationsbladet som jag fick, "ät endast mjuk mat de första dagarna så kommer du att klara dig fint!". En bra bantnings och utrensningskur dessutom tänker jag. Istället fick jag rådet "om det fastnar matrester i hålet, kontakta oss på en gång. Såret kan behövas spolas ur av tandläkare". Vad äckligt.

Nu åter avocado och Gainomax, men jag tycker att det borde finnas mer anpassad kost i butikerna. För oss som nyss varit hos tandläkaren eller av andra anledningar inte kan eller vill tugga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar