tisdag 1 december 2015

Klänningar

Herre Gudinna vad jag gillar klänningar, gör inte ni? Det är nästan lika kul som skor. Min tolvåring körde en gång en lek där hon skulle blunda och beskriva hur hon visualiserade sin mamma. Hon slöt ögonen och för henne kom jag fram som en skapelse i rosa huvtröja med luddigt foder, mjukbyxor, glasögon och håret i en tofs. Pff tänkte jag. Har inte jag utsläppt svallande hår, klänning och klackskor?! I alla fall kanske en gång per år.

Okej, jag går mest omkring i bekväma kläder. Jag är ju mammaledig, men jag ÄGER massor av finklänningar och det har väl betydelse. 

Idag när Prinsen och jag var ute i snön gick jag på skattjakt... Jag hittade nämligen en låda med kläder som jag skulle skänka till Röda korset och där hittade jag tre insnöade finklänningar! - Hjälp, hjälp!, viskade de. Första hjälpen här, tänkte jag och lyfte varsamt in dem tvättmaskinen. Jag hoppas att de överlever för jag kom på att jag älskar dem. 

Här är några andra gamla favoriter som hänger i garderoben och jag har faktiskt beställt mig mig en ny julklänning, visar den sen. 

Snart julfestligheter och den här sunkmamman måste gaska upp sig! I alla fall i teorin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar