lördag 26 december 2015

Julen kommer oavsett

Pulka, fårskinn, presentkort, sminklåda, prassel, prassel och en massa mat. Och jag fick faktiskt två julklappar! En fin ask från Tolvan och ett halsband från min kära vän Sunshine. Det blev en trevlig jul trots att jag på julaftonsmorgon blev tvärsjuk. Antagligen bröt mitt gamla julhat ut, som legat latent i kroppen medan jag stressat runt. Ont i kroppen, hes och dyngförkyld.

Hur som helst, mamma, syster och familjen kom, och till slut också tomten. Lyktan i rönnen blev tänd. Julen kommer vare sig man vill eller inte. 

I natt kom stormen. Fortfarande sjuk och går legitimt omkring i pyjamas. Äter. Varför blir det plötsligt okej att äta allt man ser bara för att det är jul? Vi har Janson och köttbullar i kylen... gravad lax, chokladaskar, chips och saffranspanacotta. Sugen på allt.

Roat mig med det jag orkar, vilket inte är så mycket men jag fick ihop ett CD-konvolut jag lovat göra. Snart åker julen ut och den härliga vardagen kommer tillbaka. Rastlös och ligger och letar dressyrkurser, men det ser mörkt ut med platser. Tröstar mig med en pralin. 

I alla fall, nu har det tydligen vänt och ljuset ska komma tillbaka.

Hang in there. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar