tisdag 3 november 2015

Härliga vardag

Härliga vardag och idag hade jag mina favoritfrukostgrejerna hemma. Sopbilen körde just förbi och ikväll är det Hollywoodfruar. Ordning och reda och glädje över småsaker. Och idag kommer Tolvan hem!

Tvättmaskinen har gått varm sedan 6 imorse. Vi ska snart ta vår dagsrunda, kasta sopor, fixa med kaninerna, kolla brevlådan och sen ta en promenad. Livet är lite som cirkelträning. 

Härliga mammaledighet men jag börjar längta till att börja jobba. Till att klä på mig anständigt om dagarna och till att äta lunch och prata med vuxna. Men jag ska njuta av varje sådan här dag. Av alla hans pussar och kramar och skratt för just en sån här tid kommer aldrig igen i mitt liv. Det är en skatt. Om några månader ska vi in i samhällets system och i det kan man inte gå omkring i underkläder. 

Tror att jag behåller morgonrocken på en stund till och hämtar mer kaffe.

Godmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar