fredag 27 november 2015

Tuttarna sugs in i svarta hål

Fenomenet som alla föräldrar känner till men som ingen vågar pratar om - Tuttar som försvinner på ett oförklarligt sätt.

Det här är obehagligt om man tänker efter. Visst, en del av dem hittar man i en dammtuss under soffan men de flesta tuttar som man köper ser man aldrig igen. Varför?

Jag har börjat hålla hårt i dem. Jag bär dem i munnen eller i fickan, jag memorerar noga var jag lägger dem och jag följer dem med blicken. Jag har blivit besatt.

- Var är tutten?
- Har du sett tutten?
- Låg det inte en tutte här nyss?!

Men oavsett vad jag gör, efter cirka 3 sekunder så är den borta.

- Vi måste köpa nya tuttar!

"Så där har det alltid varit i alla tider", sa mamma när jag tog upp problemet. "Tuttar försvinner bara".

Då undrar jag varför ingen har forskat kring det här? Varför får ämnet så lite utrymme i media? Det måste vara mörkat utav Nasa. Min teori är helt enkelt att tuttarna sugs in i svarta hål och blir kvar där för alltid. Tillsammans med alla omaka strumpor. Det är den enda logiska förklaringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar