onsdag 4 november 2015

Just idag är jag svag

Jag brukar unna mig själv något trevligt när gossen sover. Denna gång slocknade han i bilen efter vår handlingstur och jag kände att jag behövde något stärkande. Gick in och slängde ihop världens snabbaste efterrätt. Måste tipsa om den. Värm valfria frukt/bär och häll över vispgrädde. Servera i glas.

För övrigt är det en spindel under soffan. En stor och snabb en. Hatar att VETA att det rör sig en spindel i ens närvaro utan att veta exakt VAR. Ibland när jag ser en spindel är jag tuff och slänger en bok på den. Skrattar. Struntar i kommande regn. Hur jag hanterar spindelmöten beror på dagsformen och just idag var förlorad. Går som på nålar i mitt eget hem.

Nu kaffe. I hallen. Ihopkrupen på ett trappsteg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar