tisdag 17 november 2015

Skyddsnät



En ute och en inne. Samma oro men på olika sätt.  Att skicka iväg sitt hjärta ut i mörker och blåst är inte kul. Reflexväst och busskort. Mobiltelefon. Och den lille, han stoppar allting i munnen och klättrar som en om han vore en extremsportare. Jag vill så gärna vaddera dem i bubbelplast.

Igår hade jag skyddsväst på mig när jag red. Mest för att det var så kallt och för att jag hade glömt jackan. Hästen jag red hade enorma steg och en väldig fart. Det var bara de sista 5 minutrarna av passet som jag hade känslan av kontroll, som jag kunde fånga upp energin. Man kan inte skydda sig från livet men man ska vara rädd om sig och sina kära. I helgen har svärmor varit här och det har varit mycket trevligt. Vi blev bortskämda med presenter och mat. På söndagen bjöd vi hit resten av familjen för ett tidigt 1-årskalas. Prinsen fick en bobbicar och en hel kostym, med slips och hängslen och allt, så fin!

Klass 1 varning igen. Regnkläder, vagnskydd och allvädersskor. Men idag stannar vi i comfort zone. Dvs vi går inte längre än till kaningården och brevlådan. 

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar