måndag 1 september 2014

Bara bensinen och den här chokladen tack!


När jag är på en bensinmack och lägger fram ETT stycke kexchoklad och säger "Hej jag har tankat 10 liter på 2:an", så är det banne mig de ärenden jag har och inget annat, betala bensinen och  kexchokladen och sedan vill jag släppas fri.

Men robotarna på bensinmackarna håller mig fånge med sina inlärda frågor (Vad ni än gör, släpp för Guds skull inte ut kunden!) 



Jag menar också allvar när jag klickar på krysset som betyder "stäng fönster" i nya Windows men jag får ändå skeptiska frågor:

Är du säker på att du vill stänga?
Ja.
Vill du verkligen stänga fönstret helt?
Ja.
Vet du vad du håller på med?
Ja, jag lovar.
PS: Vill du stänga alla fönster eller bara ett fönster?
Bara ett, det fönster som jag klickade på!

Och tänk på hur många andra små äckliga vardagsval vi tvingas göra varje dag. Vad jag än gör känns det som att jag håller på att godkänna en bombattack med kärnvapen. Säkerheten är överhög.

Är du säker på att du vill publicera det här blogginlägget?
Ja.
Menar du vad du skriver?
Ja.
Vi trippelkollar, vill du publicera?
JA!
Stopp och belägg, är du ens en människa?
Man börjar ju undra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar