onsdag 24 september 2014

Guld eller silver?


 
Jag fick ett presentkort på smycken av mina kära vänner. Nu tänkte jag "unna mig något fint" som det heter och blev kär i det här halsbandet. I min ålder borde jag ju veta vad jag passar bäst i men hjälp! Vilket är snyggast? Rosé -eller silverfärgat stål?
 
Är jag en guld -eller silvermänniska? Alltså, passar jag som mörkhårig med blå ögon i varma eller kalla färger? Är jag vinter eller vår? Vem är du och vem är jag och varför finns vi här på jordklotet egentligen? Är det egoistiskt av mig att hålla på grubbla på halsband i de här dystra tiderna istället för att tänka på de svältande barnen och de stackars tiggarna, för att inte tala om miljön? Eller borde inte jag, som förvärvsarbetat hårt i många år kunna unna mig konst och kultur i form av ett litet designsmycke utan att ha dåligt samvete? Är Queen Elizabeth egentligen en ödla? Har USA verkligen landat på månen och vad tror ni att Carl Bildt skulle säga om allt det här? 
 
Guld eller silver?

1 kommentar:

  1. Silver skulle Bildt sagt samtidigt som Queen E skulle plirat med sina ödleögon och sagt att månlandningen skett och alla i Illuminati klappade händerna!!

    SvaraRadera