fredag 5 september 2014

Brödkriget

Vi har olika syn på det här med brödförvaring. Mannen tycker att vi ska slänga in vårt mjukbröd lite hafsigt i skafferiet. Han vill inte behöva rosta eller tina om han blir akut brödsugen. Själv föredrar jag att förvara mjukt bröd i frysen, jag kämpar gärna för att få färskt bröd.

- Jag vill komma åt brödet jättefort, säger han.
- Det kommer ju att vara astorrt, säger jag.
- Vi hinner äta upp brödet innan det blir torrt, säger han då.

Vi har kört fast i brödfrågan.  



Fördelar med att förvara mjukt bröd i skafferiet
- Tillgång till bröd jättesnabbt.

Nackdelar med att förvara mjukt bröd i skafferiet
- Garanterat torrt bröd innan man hinner blinka (se bild ovan).


Fördelar med att förvara mjukt bröd i frysen
- Alltid garanterat färskt, gott och "nybakat" bröd (se bild ovan)

Nackdelar med att förvara mjukt bröd i frysen
-

VEM VINNER?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är väldigt okonsekvent i din brödhantering! Ena dagen ligger det nyköpta brödet framme rent av och nästa dag i frysen gömt under brysselkålen!!?? Jag efterlyser ordning min kära!

    SvaraRadera
  2. Käre, kanske dags att gå och prata med någon som kan se på det här brödkriget objektivt?
    Vi har ju som lagt locket på och inte kommit fram till någon brödregel alls...
    JA jag låter ibland brödet lite uppgivet ligga framme men det är ju pga kärlek!!

    SvaraRadera