fredag 26 september 2014

Det stora glass-sveket


Tror ni att den här mannen kommer att köpa hem glass till sin kvinna?
Svaret är nej.

Män, ni måste lära er tankeläsning! När vi kvinnor antyder något, som att glass vore gott så är det allvar. Det betyder KAN DU KÖPA GLASS TILL MIG ÄR DU SNÄLL. Det är också möjligen ett rop på hjälp. Vi vill bli hörda, sedda och omhändertagna. Det kan vara ett tecken på att vi ligger hemma och gråter och är jätteglass-sugna och att vi vill ligga sked och se en romantisk komedi med Hugh Grant. När vi säger glass vore gott kan det också betyda att vi är på gränsen till ett nervsammanbrott.

Istället för att köpa hennes favoritglass så blir de flesta män förvirrade och börjar kliar sig i håret. Vad menar hon? Vissa av er anar att det är något hon vill men inte vad. För husfridens skull sms:ar ni då:
- Vill du ha något, hjärtat?

Här har kvinnan "halva inne" och allt skulle vara frid och fröjd om hon svarade i klartext:
- Ja det vill jag! Jag vill ha en stor bytta Triumf vaniljglass med äkta vaniljprickar tack! Och chokladsås. Ekologisk chokladsås!

Men hon svarar inte så. Hon reagerar svepande...;
- Nej men inte behöver du göra det änkomt för min skull inte. Jag menade bara att det vore gott med något smarrigt och krispigt.. TYP glass till exempel. Men jag klarar mig!
Innerst inne är hon missnöjd. Försmådd och ratad för att han varken förstår eller bryr sig.

Efter det här stora glass-sveket får kvinnan ett riktigt nervsammanbrott och tjurar i dagar. Av den anledning är det bäst att ni män går en kurs i tankeläsning. Och att ni memorerar vår favoritefterätt. Och vår skostorlek. Eller behöver vi kvinnor gå en kurs i tydlighet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar