tisdag 16 september 2014

P snabbt om politik

Vi förtidsröstade. Så söndagen gick för oss i lugnets tecken.
Jag somnade till valvakan i halvlek.

Nu tycker jag att vi ska släppa det här. Jag är less på politiker i närbild. Politiker är sällan roliga att se på. Faktiskt också less på att vissa röster ifrågasätts, hånas och sopas under mattan, vilket är ett hot mot demokratin i sig. MEN jag är glad och lättad över regeringsbytet. Mest besviken är jag över att miljön drunknade i allt tjafs.

Jag bryr mig inte om huruvida Reinfeldt ska gå till Arbetsförmedlingen eller inte, om han ger sig in i finansvärlden med han med hästsvans, (eller har han klippt av sig den?), om han köper fastigheter eller blir Fas 3:are. Jag bryr mig inte om hur Löfven ska lösa sina blockproblem.

Den intressantaste nyheten just nu tycker jag ändå är den här:
Äntligen gör USA något vettigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar