tisdag 2 september 2014

Kärringarna bakom dörren som är bakom flötet

Dem här bilden när jag bryter upp ett lås
är från ett annat tillfälle.


 
Varför var jag så arg tidigare i veckan och var tvungen att "leka" med frukt för att avreagera mig?

Jo för att göra en lång historia kort.. Vi har ett vilorum i vår arbetsbyggnad. Det finns en svensk lag på att det ska finnas ett vilorum på varje arbetsplats.

Det är skönt att smita dit ibland på någon kafferast, men ALLTID när jag är där så rycks det i dörren minst 2-3 gånger så att man hoppar högt ur sin slumring.

Jodå.... jag hörde ljudet av klackskor närma sig.. de cirkulerade runt vilorummet... och sedan: RYCK RYCK trots upptaget-skylt och låst dörr! RYCK RYCK och sedan sprang de tillbaka till sina hålor.

Efter den andra ryckningen den här dagen blev jag rasande som en lejonhona. Hormonerna rusade  och jag kastade mig mot dörren och ropade efter en flyende hyena:

- Var det något särskilt du ville?!
- Hehe jag skulle väl på toa.
- Jag trodde att det här var ett vilorum!   
- Hehe jo det är det väl också, flinande hon och försvann.

Det är alltså så här det ligger till, Kärringarna som är bakom flötet är hyenor som ligger i bakhåll och använder Det heliga vilorummet som en allmän snabbtoalett. De kan inte läsa skyltar och de har bestämt sig för att förstöra mina raster.

 
Det här är definitivt något att ta upp med Lejonkungen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar