fredag 28 juni 2013

Vi är helt lagliga gumman


I morse blev vi jagade av polisen. Min polisskräck har ju nästan försvunnit helt, så jag svängde lugnt in på fritids parkering.
Lill-Tian brevid mig blev onödigt orolig tyckte jag.

- Mamma de följer efter oss!
- Det är lugnt. Vi är helt lagliga gumman.

Bilen är besiktad, skattad. Jag har allt möjligt viktigt i bagaget såsom gubbkeps, bensindunk och vindruteskydd.
Jag är en fullständigt nykter mamma som innehar körkort B. 

Jag var så självsäker att jag glömde bort att vi just tagit Rebell-vägen mitt framför konstaplarna!....
Rebellvägen är den förbjudna bussleden som man tar när man är stressad, vilket man alltid är. Det är en given genväg till skolan.
Lill-Tian hade dock haft full koll på min olagliga handling och hennes oro var lite befogad.

När jag kom till jobbet, ja då står polisbilen och "väntar på mig"!
Men de lät mig gå i frid utan minsta gripningsförsök.

Det kan hända att jag fantiserade ihop allting. Poliserna var mest troligt ute på andra uppdrag. De var nog på Örnäset för att köpa munkar på Holms Café och sen skulle de vidare till Max för en väldigt tidig lunch.

Eller så var de ute på allmänt span efter riktiga brottslingar.
Det borde i alla fall vara olagligt att hetsa nästan helt lagliga mammor på väg till arbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar