torsdag 27 juni 2013

That golden shoe feeling


Skor kan aldrig vara onödigt. Skor väcker känslor och får oss att känna oss levande. Skor kan förändra, förstöra och lyfta oss till skyarna. De håller oss varma eller svala och tar oss framåt.

Jag har alla möjliga skor. Skor som inte går att gå med. Skor som går att gå med. Skor som går att springa med. Skor som gör folk häpna. Fula skor. Skor som lever om. Tysta skor. Gummiskor. Knähöga skor, toffle-skor, ridskor och skor som bara duger till en sak.

Skor som gör mig längre. Skor som gör mig fånig. Skoter-skor. Skor som rullar. Skor med stålhätta.
Dyra skor. Billiga skor. Smutsiga skor. Skor som piffar upp och skor som bara står där.

Jag har accepterat att det här är ett djupt inrotat mänskligt (kvinnligt?) behov. En jaktinstinkt.
Det här är inte krångligare än att nu har jag ett par gyllene skor också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar