måndag 3 juni 2013

Tro inte att du kommer undan med mjukisbyxor

Jag har blivit lite slapp och likgiltig i klädstilen efter den där stugvistelsen. I dag körde jag en Casual måndag, dvs slängde på mig ett par hängande mjukisbyxor, en huvtröja och ett par jätteslitna gympaskor. När jag jobbade inom hemtjänsten var sånt här helt okej.

Och just idag visste jag att jag inte skulle behöva ränna ner till vårdcentralen. Min plan var att gömma mig bakom datorskärmen tills det var dags att smyga hem. Man skulle således bara se min överdel om man kom förbi och frågade någonting och då skulle man se en addidaströja.

Men så skulle vi minsann till Sunderby Sjukhus och delta i en brandutbildning och äta finlunch i restaurangen.

Borde jag för enkelhetens skull köpa en kostym?
Jag skulle vilja införa casual måndag-fredag oavsett var man jobbar. Som de har i Danmark och Australien. Tänk er svenska bankmän och försäkringskasse-tanter i onepiece och mössor med häng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar