tisdag 25 juni 2013

Jag lägger mig i solstolen tillsvidare


Mitt tålamod prövas enligt Bonsai-lagen. Jag vill ha saker som inte finns och jag är telefon-lös. Dessutom tänkte jag att det skulle vara billigt och enkelt att åka tåg till Barcelona*, typ och kanske stanna till lite i Paris sådär härligt löst och fritt. Det är det inte.

VARFÖR ÄR INTE TÅG BILLIGARE OCH ENKLARE ÄN FLYG, NÄR DET ÄR FLYGPLANEN SOM FÖRSTÖR PLANETEN MEST?

Jag hatar SJ så mycket att jag frostar av frysen i ilskan och går sedan direkt och köper ett 12-pack glass. 
Det är osmart att köpa glass precis när frysen är avstängd.

Jag börjar nog bli trött och behöver grönbete. Det enda jag kan göra är att lägga mig i min nya oranga solstol till tystnaden av telefonen som inte ringer. Den nya oranga solstolen var för övrigt den enda saken som faktiskt fanns och till och med var på rea.

Okej Bonsaier, you made your point! Jag börjar förstå att Rom inte byggdes på en dag.
Tålamod....


Läs SJ:s finstilta
* Att åka tåg till Barcelona går, men det är inte säkert. Du kan köpa ett asdyrt Interailkort och få några resdagar men oavsett kortet kostar det ÄNDÅ att hoppa på tågen och priserna varierar ofantligt. Det är inte garanterat att du får plats på tågen alls och blandade avgifter förekommer. Ståplatser däremot brukar vara reducerade i pris. OBS! Interailkortet gäller aldrig i ditt eget land även om du bor i ett EU-land!

Det tar väldigt länge och vi kan inte garantera att du inte hamnar på Transibiriska järnvägen och tvingas åka genom Gobiöknen och byta tåg i Shanghai för att slutligen eventuellt komma till Barcelona kring jul. Den resan skulle i så fall kosta 8 900 kr utöver Interailkortet.

PS: Ta flyget i stället hörni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar