onsdag 12 juni 2013

Quick fix

Jag vill ju ha en tatuering och jag ville ju ha den nu på stört när andan fallit på. Men har ni tänkt på hur bråttom vi har? Livet ska gå i express-kasse-fart. Vi har inte tid att storhandla långsamt och vi har inte ens tid att sitta i väntrummet på akuten. Allt ska ske nu.

Jag har panik för att mina kläder ligger huller om buller i sovrummet. För jag har en vision om en feng-shui-kläd-anordning i taket, där mina kläder ska hänga fint som typ i en japansk affär, men jag hittar inga kedjor och takhakar och jag behöver någon som kan hantera en borrmaskin och som kan mycket om karbinhakar!! NU!

Det finns nog en djup underliggande anledning varför jag dras till Bonsaiträd. Det går inte att stressa med ett Bonsaiträd. Bonsaiträdet skrattar stressen i ansiktet och tvingar dig tillbaka till nuet.

Jag har diskuterat detta mycket med Morbror Mauritz, om hur bråttom vi har hela tiden.
Jag vill därför påminna mig själv och er andra att ta det lugnt...
och att Rom inte byggs på en dag.

Inte heller japanska klädkammare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar