torsdag 6 juni 2013

Ledig mitt i allt

Hur svårt kan det vara att få tag på en garderobsstång? Ni vet en som man kan hänga upp galgar med kläder. Det absolut värsta jag vet är att irra runt på stora varuhus och leta specifika saker som inte finns. De stora varuhusen har sällan synlig personal och de som syns är otrevliga.

Men nu var det ju inte garderobsstänger jag skulle blogga om. Jag skulle berätta om en trevlig fest och om hur skönt det är att vara ledig mitt i allt. 

Tvättar, renbäddar, lyssnar på musik och njuter. Solen må skina och kanske orkar jag mig ut på en promenad senare. Kanske tvättar jag ett fönster, det var väldigt längesedan jag tvättade ett fönster. Jag ska i alla fall förebreda vår Årliga examenssallad
För Lill-Stor-Trean är det här en viktig tradition. Och är det så att flickan vill ha examenssallad så ska hon få det, som pappa alltid sa till oss gällande glass på campingsemestrarna.

Receptet går ungefär så här:

Marinera kyckling i ingefära och koka fjärilsmakaroner (Obs! Viktigt att det är just fjärilar)
Hacka en massa grönsaker,  salladslök och purjolök.
Blanda i creme fraiche med chilismak samt majs.

Typ blanda allt och krydda

Just ja, till detta måste man ha Erik Lallersteds curry-limedressing.

I helgen blir det ev. ryttarspelen i Boden och på söndag en längre biltur för att äntligen besöka min kära vän, som är allt för långt borta.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar