söndag 9 september 2012

Men sedan...

....glömde jag telefonen någonstans i stallet och fick köra upp all bilens bensin för att få tag på den eftersom att vi var på andra sidan stan. Jag fick typ värmeslag och solsting för bilen var svinvarm och jag hade inga solglasögon. Telefonen hade hamnat hemma hos ridläraren, som bodde på en krånglig adress och jag hade 12 minuter på mig att hitta dit annars skulle den sprängas i bitar eller så skulle ridläraren på fest.

Och så var vi i hallonbuskarna mitt i allt men det slutade med att jag rensade ogräs, hallonen blev uppätna av Trean och Trean blev uppäten av insekter och påsprungen av en galopperande hund.

Allt blir inte exakt som man tänker sig. Men jag var ändå för trött för att "laga hemmagjord hallonglass" (sånt pretto man råkar vräka ur sig i hettans stund). I samma heta stund lovade jag en prenumeration på en tidning där det "ingår" ett stort välkomstpaket med gåvor. Jag var för trött för att streta emot och paketet är nu på väg... 

Idag äntligen utvilad efter god omsorg. 
Nu pyssel och sedan en solig cykeltur till hertsön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar