torsdag 27 september 2012

Osannolika bloggämnen: Persikor (fruktsort)

Det är ingen ide att köpa persikor. Eller en persika ska man köpa direkt på plats när man blir akut sugen på en. Man ska rusa in på Coop, rusa ut och snabbäta den bakom ett skjul. Och sen ta en dusch. Persikan är en förgänglig frukt.
Jag brukar köpa hem några, högst 3 tänker jag så jag hinner äta upp dem innan de blir oätliga.

De ligger så fint i fruktskålen och man känner sig stolt och vuxen för att man har frukt hemma.

Men sen behöver jag bara släppa dem med blicken en liten stund, om det tex ringer i telefonen, och när jag tittar dit igen så är de svarta, mjuka och pest-liknande.

Och sen är det inte så fräscht att sitta och trycka persika in public.
Har ni sett någon se snygg ut OCH äta en persika samtidigt?
Jag vill mig tro att det är sexigare att äta banan.


Nej, jag tror jag ska börja bojkotta dem så får vi se hur de börjar beter sig då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar