onsdag 19 september 2012

Rätt prylar

Nu jävlar anamma...
... ska jag köpa griffelfärg och måla en hel vägg.
Jag kommer inte att skriva bakrecept på den utan  veckans dagar och tillhörande KOMIHÅG-aktiviteter och olika deadlines i form av små viktiga lappar som ska in till skolan. Stor ska den vara. Då hade jag kunnat förbereda morgonens deadline med bibliotekslappen.

... ska jag köpa en ny mobiltelefon. Iphonen har "lämnat in". Den är oladdbar och det går inte ens att öppna den och disikera fram problemet. Tala om att jag fått vatten på kvarn. Och Jan Hansson har nu hittat min drömtelefon.

... ska badkaret ut och en tvättmaskin in.

... kan jag cykla värdigt till jobbet med min nya vind -och vattentäta softschelljacka.

Med rätt prylar äger du världen.
Med fel prylar, precis tvärtom.

Vill du fördjupa dig? Läs hela historien om Jan Hansson här och här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar