tisdag 11 september 2012

Gästbloggare: Linda BB (ocensurerat)

Tycker att detta med att gästblogga hos varandra var en riktigt ultimat ide. Det kan då framkomma saker som man kanske inte själv berättat som man liksom bara glömt bort sådär i farten eller förträngt.

Jag vill i alla fall berätta om en tjej (nämner inga namn) som en gång fick för sig att semestra i Europa där Spanien var huvudmålet. Denna tjej tycke/tyckte inte om att köra fort så därför var autobahn kanske inte den mest ultimata vägsträckan så hon låg längst till höger i fältet tillsammans med trötta långtradarchaufförer där typ 30km/h var den tillåtna hastighetsgränsen (här kan jag ha fel för kan inte så mycket om just autobahn) Jag tror att resan från Sverige till Spanien nästan tog 400år om man avrundar uppåt som vi brukar göra.

Det mest roliga i det hela var att denna tjej vägrade köra hem sen från Spanien så hon lämnade bilen på långtidsparkeringen på nån flygplats och där står den än idag. Hennes Volvo har alltså stått helt ensam och övergiven i närmare 400år på en parkering i främmande land och vi väntar spänt än idag att det ska komma någon avgift på typ 105000 kr för bilens uppehälle på parkeringen. Säkert har någon varit och hämtat den vid det här laget men jag hade verkligen velat veta vad som hände med stål Per som han hette (eller var det tjejens cykel som hette så?)

När jag då så kom in på cyklar så känner jag två tjejer som snodde cyklar på väg hem från krogen och sen snällt lämnade in dom på polisstationen och fick hittelön. Är inte det liiiiite fräckt?

Pernilla min vän. Eftersom du skrev så roliga/fina och ibland osanna punkter i ditt gästinlägg hos mig så kommer här några till dig. Pernilla är/"råkat göra" men mycket har vi " råkat göra tillsammans"

* extremt konstnärligt begåvad

* sjunger otroligt bra!

* misshandlar folk med badrumsvågar

* petar och dissikerar maten i småmolekyler så vi hann knappt äta på lunchrasterna i skolan

* rökte i matsalen

* Har hyrt i stort sett allt hos Thorn (tv, video, stereo) och varje gång vi var på stan skulle vi in där och hyra saker som tog evigheter och sen tog jag över alla saker OCH lägenheten då hon flyttade till Göteborg.

* Ägt en schäfer som hette Indy

* Är svårt allergisk mot att diska

* Har världens bästa humor och är skitrolig att umgås med

* Spelat bowling med vinflaskor på hotell Valhall i Kalix och en TV åkte ut genom fönstret men det var dock inte vi skyldiga till.

* Skulle gå till macken några meter från Zip i övertorneå där hennes mamma spelade men vi hamnade i Kevari (finland) och sen i nån stuga i jänkisjärvi (erkänner jag var med)

* Liftat med Kita (min förra vovve)

* Ställer alltid upp och ger goda råd

* En fin och äkta vän som man vet alltid finns där och aldrig dömer en vad man än berättar.

* Somnar ALLTID till tråkiga program som engelska antikrundan eller go kväll.

* Har helt snöat in på ryktrallyn, spökkvällar och dressyrkurser i stallet

* Byter favorithäst typ efter varje ridpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar