måndag 10 september 2012

Grön & passionerat röd, sådan är jag

Jag har funderat länge på det här med vilken den ultimata mobiltelefonen är. Enligt mina erfarenheter är Sony Ericsson bäst. Sony Ericsson hazel, helst den röda och jag kommer snart att kasta iphonen i elden och offra den till gudarna. Jag har suttit i min hydda och gjort en sammanställning över smartphones/sony ericsson hazel passionate red.

Nackdelar med iphones/smartphones:
- Den laddar ur jättefort.
- Skärmen blir skitig!
- Den lever "sitt eget liv"och envisas med att gå ut på internet hela tiden.
- Behövs verkligen alla dyra indian-appar?
- Man skriver fel på "tangenterna".
- Det går inte att skicka sms i farten.
- Det går inte att svara med handskar.
- Den har inga inbyggda smileys.
- Det känns inte tryggt att ha med sig den på prärien då den laddar ur så fort och inte tål väderomslag.


Fördelar med Sony Ericsson hazel greenheart:
- Den är sportig, har mp3-spelare och hörlurar och passar mig som lever ett aktivt indianliv. 
- Den är röd och det är ju festligt. Särskilt när jag bär min hövdingsmössa.
- Den har inbyggda smileys och animationer som förstärker budskapet i mina meddelanden.
- Den är tålig och klarar väderomslag och långa ritter över vidderna.
- Den syns i mängden eftersom att alla andra i indianstammarna + de flesta cowboys har smartphones nu för tiden. 
- Man känner var man trycker.
- Den lär inte bli stulen.
- Den är miljövänlig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar