tisdag 21 augusti 2012

Hinderprövning & Nya Dallas

Nja, bommar.... bommar brukar betyda hoppning och undra om jag ska vara hemma och äta grekisk yogurt och vänta på Nya Dallas i stället? BOMMAR är hårda och hästen kan snubbla och då snubblar jag också. Jag har inte hoppat ponnysar över stockar i skogen när jag var liten så jag borde vara rädd. Jag brukar vara rädd. Därför borde jag vara rädd. Men det är jag inte och det var jag inte. Bommarna blev små hinder som jag glatt skuttade över i galopp.
Nästa gång är det sk "riktig" hoppning.


Man ska vara stolt över sig själv även över små framsteg.
Skippa jantelagen och känn glädje när du utvecklas.

Efteråt kändes Nya Dallas och grekisk yogurt som det enda rätta. Som en belöning.
Jo jag har hittat en ny favorityogurt. Sveriges, kanske världens godaste. Den är snart slut på Coop. Återkommer i ämnet. Den förtjänar ett helt eget inlägg.

Och Nya Dallas då!? Jag var skeptisk men förväntansfull. Jag tror det var det lite mystiska sättet de filmat på som drog in mig i serien direkt, och JR:s apatiska stirrande i fåtöljen. Man bara väntade på att han skulle öppna munnen. Bobby var precis lika tjockskallig och politisk korrekt och Sue Ellen lika bakfull.

I höstmörkret gäller att ha saker att se fram emot. Som 7 december till exempel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar