fredag 17 augusti 2012

Pappa jag är hungrig!

- Varför kommer du inte och matar mig med renkött och potatismos?
Jag är nämligen hungrig och jag ser ingen mat
jag har inga pengar och jag är ändå alldeles för svag för att handla.

Min pappa har ingen aning om hur illa det här är.
Jag undrar hur det är att vara så tvärbortskämd som Bröli.
Hur känns det att kunna göra vad fan som helst och alltid bli räddad?
Det är lätt att kasta sig ut från ett fönster när man ser säkerhetsnätet där nere.
Nej, som jag skrev tidigare, det är krånglighet som för en människa framåt.

Hur som helst, serien är så bra att man dör.
Läs här vad en recensent från Nöjesguiden skrev;
"Varför sänds den lysande serien Pappas Pengar bara på Barnkanalen och inte prime time på SVT1? GRATTIS alla barn och barnfamiljer, givetvis, men resten av svenska folket/världen får absolut inte gå miste om dess briljans. Satt och skakade, försökte hålla mig, skrek av skratt, försökte dämpa mig, slutade försöka".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar