torsdag 30 augusti 2012

Höstplanering

Hur fan ska jag komma ihåg allt det här? Finns ingen kalendergadget man kan dra in?
Jag får skriva upp det här på bloggen så jag kommer ihåg. September känns fullspäckad och varken telefonen eller almanackan funkar för att hålla koll. 

Nu kan jag ju komma tillbaka till det här inlägget och checka av, och NI läsare har full koll på vart jag håller hus om det är så att ni vill poppa fram och överaska mig med nåt ärende, eller med en påse kinapuffar och en trisslott.

Höstplanering
31/7 Projekt få upp Linda på en häst fortsätter, andra mötet. Den som vill hänga på får en del arbetsuppgifter, tex hålla häst, hålla krycka, hämta kexchoklad. Viss logistisk färdighet är bra att ha.

6/9 Föräldramöte 830-20.00. 
Ni måste nog klä ut er till en okänd förälder. Gratis fika.

4/8 Skouternas Uppstartsmöte kl 1830 på det vanliga stället. (hemligt hus på hertsön) 
Någon som vill tälja blompinnar med ett gäng undervuxna en kväll?

7/8 kl 10.25 röntgen halsrygg. Min halsrygg alltså. I Kalix (!) 
Är någon sugen på att make day out of it? Fika och gräva i secondhandbutiker så hör av er! Vi kan också hälsa på Cissi.

8/8 Dressyrkurs, Luleå ridklubb för Maria Gyllbring, tid ej klart. 
Här kan ni komma och kolla på dressyr i nästan värdsklass, fotografera ekipagen eller så hänger ni bara vid kaffeautomaten och minglar runt med stallfolket.

12/8 kl 08.40: Tandläkaren, Örnäset. 
När jag är klar skulle vi ju kunna gå på Holms efteråt och äta en gräddgroda och diskutera deras inredning. Själv är jag mest oroad över tandläkarräkningen.

19/9 Gynekologisk cellprovskontroll. Björkskatans vårdcentral. 
Det här är inget jag gillar särskilt mycket. Jag går mycket hellre till tandläkaren 2 gånger på rad, och de får göra vad de vill med mig.  Den som vill följa på cellprovskontrollen bör ha med några lugnande tabletter, gärna till oss båda för sen kan vi ju förslagsvis storhandla helt "pillriga" och höga, kanske rent av köpa strumpor på Ica björken eller vad det heter och ha jättekul!

22/8 Min födelsedag. Det kan mycket väl hända att det vankas fest den kvällen.
Hur som helst ger dagen upphov till märkliga känslor, av både förväntan och förskräckelse.
Om det inte vankas fest, kanske jag tar min dotter till något häftigt lugnt ställe där vi blir kvar och kanske flyttar vi dit för gott och aldrig kommer hem?! 
Eller så blir det fest.

Ok, men påminn mig nu om att allt jag behöver veta finns här på bloggen tack.
Anmälan till att få följa med sker vid KOMMENTARER här nedan. Ange vilken aktivitet du är intresserad av.

2 kommentarer:

  1. Jag vill inte gå till tandläkaren men kan tänka mig holms efteråt. Kommer du ihåg hur mkt vi satt där och rökte förut!?? eller vi rökte väl inte? Projekt halsrygg i kalix kan jag def kolla upp. Har dock inte ens koll på om det är augusti fortfarande. Kollade.... det är den första sept. Jag är ju som sagt ledig och har bara planer fredag då projekt få upp Linda på häst fortsätter men då sviker du väl mig :( har lärt Magnus att vissa hästar bajsar i vattenkopparna. Äckligt. Din födelsedag kommer jag alltid ihåg! Tackar ödmjukast nej till ditt gynbesök men kan alltid tälja en blompinne!

    SvaraRadera
  2. Jaaaha, jag blir lite förvirrad av datumen jag? Visst fyller du år i September och inte 22/8? Tror du måste göra om den här listan för den kommer inte att hjälpa dig.
    Annars kan jag följa på cellprovskontroll, men se till att få en offert först!

    SvaraRadera