söndag 5 augusti 2012

Glassrecension

Det är egentligen hemligt, men jag har arbetat som glassrecensent i sommar, en till hemlig agent och jag. (läs tidigare recensioner på Twitter). Känner att jag vill förklara varför jag suttit och ätit glass lite överallt, ibland flera gånger per dag. Idag blev vi utryckta på obekväm arbetstid, 2 glassar var jag tvungen att stoppa i mig. Följande;

Första arbetspasset: Magnum mandel














Betyg: 4,9 + av 5
Lite som Bruce Springsteen, en rätt bortglömd och underskattad stjärna.
Man vet inte riktigt hur bra den är förrän man av en slump blir utsatt för den.
Inget att klaga på. Proffsig rakt igenom och en helt ny favorit!

Andra arbetspasset: Max hallonpaj











Betyg: 4,1 av 5
Trygg och god. Minus 0,9 för att den var för kall och för att det var alldeles för lite glass! Den tog sig över 5 poäng just under överaskningsmomentet (vaniljkrämen) som kommer i mitten. Lite maffig, så är du hungrig funkar den perfekt som lunch.

PS: Imorgon tänker jag ta ledigt. Man blir lätt sommarlönnfet i det här jobbet.
Imorgon blir det både gym och ridning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar