måndag 13 augusti 2012

Om om inte fanns

Jag har inte gjort ofog och betett mig som en tonåring sista helgen av semestern. Men om jag hade gjort det så var det sista gången på väldigt länge. Ledigheten är slut och nu väntar hårt arbete och mer allmänna dagar.

Om jag hade haft lite "för kul" i helgen så hade jag tyckt det var skönt att följa barnet till ridskolan och mysa med ponnyhästarna. Däremot hade det varit en näradödenupplevelse att springa brevid en travande häst i 40 minuter i sand. Jag hade blivit genomsvettig och halsat en Trocadero efteråt!

Om jag besökt en sportbar så hade vakterna säkert kommenterat att jag kom dit utan inlines, och då hade jag säkert känt mig extra viktigt och sportig.

Om jag haft den första revolverbakfyllan på länge, då hade jag legat i soffan under täcket och tyckt att barnprogrammen var spännande. Jag hade tryckt ostbollar och drömt om lasagne hemlagad av Ernst.

Om jag hade känt mig skyldig.... så hade jag blivit jätterädd när jag idag fick samtal från en "Fredrik från Tekniska förvaltningen" som lät anklagande på rösten. Men det samtalet var ett sk practikal joke.

Om jag inte hade ordnat världens bästa arbetsschema och inte suttit på en sån skön arbetsstol så hade jag tyckt det varit tungt att börja jobba, men det tycker jag inte.

Och om om inte fanns så vette gudarna hur det hade sett ut då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar